Adio, maşini noi pe benzină şi motorină din 2035 în Europa?! Franța zice nu! În România, Guvernul vrea taxă suplimentară pentru mașinile de peste 15 ani

Comisia Europeană a venit cu un plan ce prevede reducerea la zero a emisiilor de CO2 ale autovehiculelor noi scoase la vânzare în Uniunea Europeană începând cu anul 2035.

Asta ar însemna, de fapt, că automobilelele nou cu motoare pe benzină şi motorină vor avea interzis la vânzare începând cu anul 2035, transmite agenţia AFP.
 Comisia Europeană a propus o reducere cu 55% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2030, comparativ cu nivelul din 2021, şi o reducere de 100% începând din 2035, totul pentru a accelera tranziţia la autovehiculele electrice.

În plus, tot în sprijinul electrificării, Executivul comunitar a propus o serie de măsuri legislative care ar cere statelor membre să instaleze staţii publice de încărcare pentru maşinile electrice. Staţiile vor trebui montate de-a lungul drumurilor principale, la o distanţă de cel mult 60 km între ele, începând cu anul 2025.

Aceste măsuri sunt destinate să contribuie la atingerea obiectivelor climatice ale UE, dar de ele vor beneficia şi cetăţenii prin reducerea cheltuielilor energetice şi îmbunătăţirea calităţii aerului, a informat Comisia Europeană într-un comunicat de presă.
Aceste propuneri ale Comisiei trebuie însă să fie discutate cu statele membre şi Parlamentul European, ceea ce ar putea conduce la ajustări importante. De exemplu, Franța se opune intenţiei de a elimina maşinile echipate cu motoare pe combustie internă din 2035 şi cere, în schimb, o poziţie mai îngăduitoare privind eliminarea acestor automobile abia de la finele deceniului următor şi de asemenea mai mult timp pentru modelele hibride, scrie Bloomberg.

Guvernul de la Paris susţine o ţintă referitoare la reducerea emisiilor automobilelor cu 55% până în 2030, iar modelele hibride să poată rămâne pe piaţă o perioadă mai mare de timp. Aceste comentarii vin după ce preşedintele Emmanuel Macron s-a întâlnit cu mai mulţi directori de top de la o serie de producători auto, precum Stellantis şi Renault, precum şi cu reprezentanţii sindicali pentru a discuta tranziţia la vehiculele electrice.

România: Taxă pentru mașinile mai vechi de 15 ani

Mașinile mai vechi de 15 ani au fost luate în vizor de autorități. De astă dată, chiar Comisia Europeană este cea care cere măsuri ferme pentru reducerea vârstei parcului auto, care, cel mai probabil, vor fi luate până la sfârșitul acestui an.

Anunțul a fost făcut de ministrul Mediului, Tanczos Barna, care spune că este o decizie asumată la nivelul guvernului, care nu va fi, însă, luată de ministerul pe care-l conduce, lăsând să se înțeleagă că aplicarea sa va aparține Ministerului Transporturilor, care se va ocupa de infrastructura de transport finanțată prin PNRR.

„Inclusiv Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto. Este o decizie asumată la nivelul Guvernului, odată cu negocierea PNRR (planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă - n. r.). Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani. Este o măsura asumată de Guvern prin faptul că am mers mai departe pe această linie cu infrastructura de transport finanţată parţial prin PNRR şi o asumare de reformă în acest domeniu. Va exista pentru maşinile mai vechi de 15 ani cu siguranţă o măsură într-un timp relativ scurt. Se discută acum la nivel guvernamental cu ministerele de resort care ar fi varianta”, a spus Tanczos la TVR1, întrebat despre o posibilă viitoare taxă auto.

Ministrul spune că, cel mai probabil, taxarea mașinilor mai vechi de 15 ani se va face „în balans” cu măsuri de sprijin, pentru a stimula achiziționarea de mașini mai noi.

 

Meteo

Cannot get Pitesti location id in module mod_sp_weather. Please also make sure that you have inserted city name.