Ce întrebare veți primi de la Facebook. Plus, ce funcție controversată ar putea fi reintrodusă

Rețeaua de socializare Facebook este gata să introducă o opțiune controversată în uniunea Europeană, în mijlocul unui scandal care ține de confidențialitatea datelor internauților. opțiunea fusese retrasă, în urmă cu mai mulți ani, exact din cauza problemor care țin de datele utilizatorilor.
Facebook va aduce, din nou, în Europa tehnologia recunoașterii faciale („facial recognition”), după ce retrăsese această opțiune în 2012, din cauza obiecțiilor înaintate de grupurile care susțin dreptul la viață privată. Compania va lansa această facilitate și în Canada, pentru prima oară, din anul 2011, potrivit CNN.
Facebook a anunțat mișcarea printr-un mesaj pe blog, scris de directorul speializat pe date private, Erin Egan și de avocatul general adjunct, Ashile Beringer. „Am oferit produse care foloseau recunoașterea facială, în majoritatea lumii, pentru mai mult de șase ani. Ca parte din această actualizare, le vom da oamenilor din Uniunea Europeană și Canada opțiunea de a porni recunoașterea facială”, au spus liderii companiei.
Opțiunea va permite Facebook să scaneze pozele și să sugereze utilizatorilor să fie etichetați. Facebook a subliniat puternic faptul că folosirea acestei opțiuni va fi „complet opțională”.
Este una dintre cele câteva schimbări pe care Facebook le-a anunțat, odată cu pregătirea pentru intorducerea unor reguli stricte de protecție a datelor private - Regulamentul General de Proetcție a Datelor. Pachetul de reglementări va ajunge în Europa, luna următoare. Internauții vor primi opțiunea de „a alege” să își distribuie datele terților, mai degrabă decât să le ofere automat altor companii.
Decizia de a introduce recunoașterea facială este controversată, având în vedere scandalul cu privire la folosirea greșită a datelor personale, mai ales în contextul produs după dezvăluirile legate de Cambridge Analytica. Firma britanică este acuzată că a obținut ilegitim datele a peste 87 de milioane de utilizatori, în încercarea de a înțelege opțiunile politice ale internauților. În acest context, mai mulți oficiali ai Facebook, printre care și fondatorul și directorul general Mark Zuckerberg, au fost chemați în fața autorităților din mai multe state, pentru a oferi răspunsuri cu privire la politica de confidențialitate.

Ce întrebare vă va pune Facebook
Și asta nu este tot. Facebook a anunţat săptămâna aceasta că va continua să utilizeze reclame direcţionate (bazate pe preferinţele utilizatorilor), iar acceptarea acestora este o condiţie pentru a putea utiliza reţeaua socială. Această decizie este viabilă în ciuda noilor regulamente europene, potrivit Reuters. Săptămâna aceasta, toţi utilizatorii din România şi din Europa vor fi întrebaţi dacă acceptă condiţiile companiei.
Legislaţia europeană, care va intra în vigoare de luna viitoare, promite cea mai mare schimbare în privinţa intimităţii online, de la naşterea internetului. Companiile vor fi amendate dacă vor colecta sau vor utiliza informaţii personale fără permisiunea utilizatorilor.
Rob Sherman, şeful Facebook pe departamentul de inimitate ( n.r: privacy), a anunţat că reţeau socială va începe să le ceară europenilor permisiunea săptămâna aceasta pentru o varietate de modalităţi prin care Facebook va utiliza datele, dar acesta a transmis că opţiunea de a fi exclus din sistemul de reclame direcţionate iese din discuţie.
„Facebook este un serviciu care face profit pe bază de reclame”, a tarnsmis Sherman în cadrul unei întâlniri cu rpesa de la sediul companiei.
Utilizatorii Facebook vor putea limit tipul de date pe care advertiserii le pot folosi pentru a-şi direcţiona reclamele, adaugă acesta, dar „toate reclamele de pe Facebook sunt direcţionate într-o anumită măsură, iar acest lucru este valabil şi pentru advertiserii din mediul offline”.

Meteo

Cannot get Pitesti location id in module mod_sp_weather. Please also make sure that you have inserted city name.