In atentia angajatorilor! Incepand cu 8 ianuarie 2024, eliberarea documentului portabil A1 se poate face online, prin intermediul platformei RODPA1

Platforma RODPA1, care poate fi accesată pe următorul link: https://www.cnpp.ro/a1, are ca scop depunerea cereririi de eliberare a documentului portabil A1, urmarirea statusului solicitarii si descarcarea certificatelor emise.
In mod concret, fiecare solicitant (persoana juridica sau persoana fizica) va trebui sa isi creeze un cont pe portalul CNPP - https://www.cnpp.ro/web/10180/211, prin intermediul caruia va incarca, in cadrul aplicatiei RODPA1, documentele si informatiile necesare instrumentarii cererilor de determinare a legislatiei aplicabile, va primi automat un numar de inregistrare al cererii depuse si va fi informat, in orice moment, despre stadiul de instrumentare a cererii.
Odata incarcate, informatiile vor fi coroborate cu bazele de date ale altor institutii din Romania, cum ar fi Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), Oficiul Național pentru Registrul Comerțului (ONRC) și Inspecția Muncii (IM), iar formularele A1 vor fi generate si semnate electronic, daca sunt indeplinite toate conditiile prevazute de cadrul legal aplicabil in domeniu, putand fi regasite in contul creat pe portalul CNPP.
In caz contrar, solicitantul va primi un raspuns privind necesitatea completarii dosarului electronic sau referitor la neindeplinirea conditiilor legale de obtinere a documentelor portabile A1 ori a altor certificate de atestare a legislatiei aplicabile la momentul de referinta.
Detalii despre modul de utilizare a aplicației regăsiți în Ghidul Solicitantului ROPDA1.

Procedura de obținere a unui cont online pentru persoanele juridice (angajatori) care solicită eliberarea documentului portabil A1 și a certificatelor de atestare a legislației aplicabile către beneficiari este urmatoarea:
Se  acceseaza fereastra “De ce sa imi fac cont?” de la adresa http://www.cnpp.ro
Se va completa un formular in care vor fi inscrise informatiile de identificare a utilizatorului (operatorul economic care dorește să solicite eliberarea documentului portabil A1 și a certificatelor de atestare a legislației aplicabile către beneficiari, trebuie să nominalizeze o persoană fizică (delegat) cu rol de administrare a datelor pentru alte persoane juridice (angajatori). Nominalizarea se efectuează prin întocmirea unui document justificativ (cu rol de împuternicire).
În situația în care o persoană fizică este desemnată să administreze datele pentru mai multe persoane juridice, este necesar ca aceasta să prezinte câte un document justificativ (cu rol de împuternicire) de la fiecare persoană juridică (angajator) pe care o reprezintă.
Formularul de creare cont, împreună cu CI si documentul/documentele justificativ/e menționate anterior vor fi depuse în original la sediul oricărei case teritoriale de pensii.

Meteo

Cannot get Pitesti location id in module mod_sp_weather. Please also make sure that you have inserted city name.