Cum ar fi putut fi evitată tragedia de pe Autostrada Pitești-București. Legea care ar putea salva mii de vieți pe drumurile din țara noastră!

O mamă în vârstă de 25 de ani și fiica sa, în vârstă de numai doi ani, au decedat într-un grav accident rutier petrecut pe autostrada Pitești-Sibiu. Șoferul unui TIR a ratat ieșirea spre Slatina, așa că a dat cu spatele și la un moment dat a virat brusc spre contrasens. Un șofer a încercat în ultima clipă să evite coliziunea cu TIR-ul dar a fost prea târziu. A lovit glisiera, după care a ricoșat în remorca mastodontului. Soția și copilul lui au murit... Dincolo de inconștiența șoferului de TIR care a încălcat numeroase articole din legislația rutieră ( și nu numai, pentru că se pare că acesta avea montate dispozitive pe tahograf și autoritățile nu puteau cunoaște nici timpul de mers nici viteza TIR-ului), este limpede că, dacă ar fi avut cursurile de conducere defensivă, ar fi avut mai multe șanse să evite accidentul.
Din neferice, în țara noastră foarte puțini patroni de TIR-uri își trimit șoferii la astfel de cursuri. Foarte puțini șoferi apelează la școlile de acest gen. Inclusiv în Argeș funcționează câteva școli de pilotaj defensiv foarte apreciate la nivel național.
În Parlamentul României se află pe masa deputaților un proiect de lege inițiat de deputații Mircea Drăghici și Alfred Simonis, prin care cursurile de condus defensiv vor fi introduse obligatoriu pentru anumite categorii. În plus, dacă va fi adoptată, legea va permite și deducerea cheltuielilor cu aceste cursuri, chiar dacă sumele nu sunt foarte mari - în Europa, contravaloarea cursului este de aproximativ 120-200 euro. Ideea inițiatorilor a fost aceea că în acest fel șoferii obișnuiți vor fi stimulați să participe la astfel de cursuri și vor avea astfel cunoştinţele de bază pentru a şti cum pot preveni situaţiile periculoase în trafic, cum se controlează un derapaj, cum pot acţiona în caz de răsturnare cu maşina, cum se pot elibera din habitaclul unei maşini răsturnate sau cum pot scoate pasagerii dintr-o maşină răsturnată şi avariată pentru a le acorda primul ajutor.
„Pe lângă starea drumurilor şi a parcului auto, un rol major în producerea de accidente rutiere îl are nivelul de pregătire al şoferilor. România este obligată, conform Programului Uniunii Europene pentru Siguranţă Rutieră, ca până în 2030 să scadă numărul de accidente rutiere la jumătate. Statisticile pentru 2018 privind siguranţa rutieră, publicate de Comisia Europeană, plasează România pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte siguranţa rutieră. În afară de creşterea siguranţei în trafic, alte efecte care ar putea fi generate de această iniţiativă legislativă sunt un condus mai ecologic, reducerea poluării şi a costurilor cu combustibilul”, a precizat deputatul Mircea Drăghici.



Meteo

Cannot get Pitesti location id in module mod_sp_weather. Please also make sure that you have inserted city name.