Titi Aur! Și drumurile bune omoară! Cea mai importantă este pregătirea șoferilor! Avem mai mulți morți zilnic pe drum decât de COVID!

Într-un interviu acordat DCNews, campionul național de Raliuri, Titi Aur, demontează mitul drumurilor proaste din cauza cărora se produc accidente. Titi Aur subliniază că starea proastă a drumurilor este un factor agravant în țara noastră, însă nu decisiv pentru numărul mare de accidente care se soldează cu răniți sau chiar cu morți.
Titi Aur susține că un șofer care nu este pregătit corect poate fi victima unui accident rutier grav la fel de ușor și pe un drum bun ca și pe unul prost.
Mai mult, Titi Aur arată că în țara noastră, deși toată lumea este focalizată pe pandemia de COVID-19, se înregistrează mai mulți morți în urma accidentelor rutiere decât de coronavirus.
"Tentaţia este să dăm vina pe drum. Nu avem autostrăzi, nu avem drumuri bune. Toate statisticile arată că drumurile bune, asfaltate, lăţite, lărgite, plăcute mersului au dus la numărul mare de accidente. Educaţia şoferului român este precară. Omul se urcă la volan, vede drumul bun, dacă mai are şi o maşină bună adusă din Germania atunci înseamnă accelarația călcată la fund şi merge cât poate de tare. Eu zic că cel de la volan este principalul vinovat de accidente, indiferent cât ar fi de rău drumul", a spus Titi Aur pentru DCNews.
Campionul național de Raliuri a subliniat în repetate rânduri că este un susținător al proiectului de lege inițiat de deputații Mircea Drăghici și Alfred Simonis, prin care cursurile de condus defensiv vor fi introduse obligatoriu pentru anumite categorii. În plus, dacă va fi adoptată, legea va permite și deducerea cheltuielilor cu aceste cursuri, chiar dacă sumele nu sunt foarte mari - în Europa, contravaloarea cursului este de aproximativ 120-200 euro. Ideea inițiatorilor a fost aceea că în acest fel șoferii obișnuiți vor fi stimulați să participe la astfel de cursuri și vor avea astfel cunoştinţele de bază pentru a şti cum pot preveni situaţiile periculoase în trafic, cum se controlează un derapaj, cum pot acţiona în caz de răsturnare cu maşina, cum se pot elibera din habitaclul unei maşini răsturnate sau cum pot scoate pasagerii dintr-o maşină răsturnată şi avariată pentru a le acorda primul ajutor. Inițiativa legislativă prevede cursuri obligatorii pentru anumite categorii de șoferi, în timp ce pentru cei obișnuiți sunt acordate stimulente, cursurile fiind practic deduse din anumite impozite. În Europa, contravaloarea cursului este de aproximativ 120-200 euro.
În prezent, proiectul de lege este la Camera Deputaților, care este for decizional astfel că, dacă va fi adoptat, va deveni lege după ce va fi promulgat de președintele României.
Conform datelor oficiale, numai anul trecut au murit în accidente rutiere aproape 1900 de oameni, iar peste 33.000 au fost răniţi.  


Meteo

Cannot get Pitesti location id in module mod_sp_weather. Please also make sure that you have inserted city name.