E bine și așa! Armata UE forțează România să facă tronsonul Pitești-Sibiu

Planurile de a face o armată europeană capabilă să se deplaseze rapid în orice ţară membră a Uniunii Europene forţează România să construiască autostrăzi.
Oficialii de la Bruxelles spun că vor investi bani în drumurile noastre ca să nu mai fie pline de gropi. NATO a stabilit că în Europa sunt 9 coridoare cheie, vitale pentru transportul convoaielor militare. Două dintre ele traversează România şi intră în ţară pe la Nădlac. Cel mai lung dintre ele trece prin Arad, Timişoara, Sibiu, Bucureşti şi ajunge la Constanța. Celălalt trece prin Drobeta Turnu Severin, Craiova și Calafat.

Primele lucrări efective pe şantierul viitoarei autostrăzi Sibiu-Piteşti vor începe „înainte de anul 2020”, a declarat miercuri ministrul Transporturilor, Lucian Şova. „Vom vedea prima cupă de excavator pe şantierul Sibiu-Piteşti înainte de anul 2020, dacă pregătirile vor continua în ritmul de acum. Apreciez că înainte de 2020 vor începe lucrările”, a spus Lucian Şova, citat de Mediafax.

Anul trecut au fost scoase la licitaţie contractele pentru proiectarea şi execuţia loturilor 1 şi 5 ale autostrăzii Piteşti-Sibiu, iar la ora actuală ofertele se află în faza de evaluare. 

La termenele de depunere a ofertelor pentru secţiunile 1 şi 5 din Autostrada Sibiu-Piteşti au fost înregistrate 8 oferte pentru Secţiunea 5 (Curtea de Argeş – Piteşti) şi 9 oferte pentru Secţiunea 1 (Sibiu-Boiţa).

Însă aceste coridoare nu există, iar deplasarea pe drumurile naţionale, care ar trece prin localităţi, s-ar face cu mare dificultate. Uniunea Europeană vrea ca armatele sale să se poată mişca rapid, dintr-o ţară în alta şi pentru asta are nevoie de două lucruri: infrastructură şi simplificarea birocraţiei. “Trebuie să vedem care este necesarul de investiţii, desigur vom acorda prioritate nevoilor de pe cele nouă coridoare cheie”, a explicat Violeta Bulc, comisar pentru transporturi, citată de Pro tv.
Banii europeni ar putea fi investiţi şi în sectorul românesc, dintre Oradea şi Calafat, al colosalului proiect Via Carpatia care uneşte şapte tari.
“Via Carpatia ar trebui să lege ţările baltice cu toată partea aceasta de sud-est a flancului estic. E un proiect care face parte tot din ideea de mobilitate militară”, explică Mihai Fifor, ministrul Apărării.
Mai mult, şi în cazul drumurilor existente, oficialii vor să fie siguri că şoselele, autostrăzile, podurile şi tunelurile pot suporta greutatea tancurilor, a muniţiilor şi a convoaielor militare.
Prin planul Schengen militar, oficialii de la Bruxelles vor să elimine şi birocraţia, astfel încât trupele străine să treacă mai uşor graniţele în interiorul Uniunii Europene.

Meteo

Cannot get Pitesti location id in module mod_sp_weather. Please also make sure that you have inserted city name.